Zacierają się granice pomiędzy sprzedażą cyfrową i stacjonarną
Wartość polskiego rynku e-commerce ma rosnąć w tempie ok. 10 proc. rocznie i sięgnąć 187 mld w 2027 roku – prognozuje firma Strategy & Polska.
Jednak dynamiczny rozwój sklepów online nie kłóci się z zakupami w sklepach stacjonarnych, które wciąż będą odpowiadały za ok. 80 proc. sprzedaży detalicznej. W efekcie będziemy świadkami coraz większej integracji tych dwóch światów w formacie phygital, w którym doświadczenia zakupowe znane ze świata online (digital) łączą się z zakupami w przestrzeni fizycznej (physical) – m.in. poprzez automatyzację obsługi i udostępnienie z poziomu sklepu stacjonarnego pełnej oferty e-commerce.
Transformacja rynku sprzedaży detalicznej jest wynikiem m.in. pandemii koronawirusa, która przekierowała oczekiwania konsumentów. Spowodowany lockdownami zwrot w stronę e-commerce osłabł i klienci wracają do zakupów w tradycyjnych sklepach. Ale mają internetowe nawyki, co wpływa na ich oczekiwania! W efekcie aż 73 poc. konsumentów chce kupować w modelu omnichannel, a 61 proc. Polaków twierdzi, że woli sprzedawców, którzy cyfryzują się, żeby poprawiać doświadczenia klientów – wynika...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta